Atrakcje i obiekty turystyczne

Kościół

Kościół parafialny p.w. św. Anny

Pierwszy murowany kościół wzniósł właściciel Grodziska Mazowieckiego Wojciech Mokronoski, kasztelan rawski, w 1688 r. Prezbiterium tego kościoła wybudowano na miejscu kaplicy grobowej Mokronoskich. Był to mały budynek z zakrystią od północy i kaplicą od południa.

Dowiedz się więcej »

Kościół

Budynek dworca kolejowego

Pierwszy dworzec kolejowy powstał w Grodzisku Mazowieckim w 1845 r. Drugi dworzec został zbudowany przed I wojną światową i zlokalizowano go na zachód od pierwszego. W czasie I wojny światowej został on całkowicie zniszczony.

Dowiedz się więcej »

Kościół

Dwór Skarbków

Dworek w Jordanowicach został zbudowany dla Mokronoskich w II połowie XVIII w. (przed 1782 r.). Prawdopodobnie został zaprojektowany w 1761 r. przez architekta Charlesa Pierre Coustou.

Dowiedz się więcej »

Kościół

Willa Radogoszcz

Pałacyk nazywany jest willą „Radogoszcz”. Dostępne publikacje podają, iż Radogoszcz została wybudowana na dawnych gruntach jordanowickich pod koniec XIX w. jako letnia rezydencja gubernatora warszawskiego.

Dowiedz się więcej »

Willa „Niespodzianka” w Grodzisku Mazowieckim

Willa „Niespodzianka” zbudowana została w stylu secesyjnym na początku XX w. Powstała jako dom letniskowy po parcelacji gruntów jordanowickich przez hrabiego Henryka Skarbka.

Dowiedz się więcej »

Willa Jana Haeberle’go

Willa Jana Haeberle’go znajduje się na terenie Fabryki Tarcz Ściernych „Słoń”. Początki Fabryki Tarcz Ściernych sięgają 1897 r. Rozpoczęto wtedy produkcję osełek do kos i użytku domowego. W tym samy okresie Jan Haeberle wybudował dla siebie willę.

Dowiedz się więcej »

Kaplica p.w. Świętego Krzyża

Kaplica p.w. Świętego Krzyża została zbudowana w 1713 r. Została wystawiona jako wotum za ustanie epidemii cholery, która pustoszyła okolicę na początku XVIII w. Źródła nie podają, kiedy kaplicę zamieniono na kaplicę przedpogrzebową.

Dowiedz się więcej »

Dworzec kolei warszawsko-wiedeńskiej

Obiekt zostal wzniesiony w 1846 r. w stylu romantycznym jako dworzec drogi żelaznej warszawsko-wiedeńskiej. Autorem projektu był Teofil Schuller. Budynek pełnił rolę reprezentacyjną i rekreacyjną.

Dowiedz się więcej »

#
#
#

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2007 - 2013