Wycieczka do Bydgoszczy w ramach Strefy Aktywnego Seniora

« Wróć do listy aktualności
środa, 17 październik 2018

Wczoraj w ramach Strefy Aktywnego Seniora byliśmy z mieszkańcami na wycieczce w Bydgoszczy. Jak zwykle chcieliśmy zobaczyć jak najwięcej, a czasu było za mało :) Wyjechaliśmy z Grodziska o 6:30, w Bydgoszczy byliśmy przed 10. Pierwszym punktem naszej wycieczki było zwiedzenie Muzeum Wodociągów. Na miejscu czekał na nas przewodnik, który oprowadził nas po kompleksie. Mieliśmy okazję poznać historię budowy wodociągów, zobaczyć masę eksponatów i poznać ciekawe anegdoty związane z ich pozyskiwaniem. Niektórzy wcielili się w rolę strażaków używając zabytkowego sprzętu do gaszenia pożarów, okazało się, że obsługa takiej maszyny to bardzo męczące fizycznie zadanie. Niemniej zabawa była przednia.

Kolejnym punktem naszej wycieczki było zwiedzenie starówki i spacer po mieście. Zatrzymaliśmy się koło pobliskiej opery, gdzie czekała na nas Pani przewodnik. Poznaliśmy masę anegdot związanych z miastem i jego historią. Odwiedziliśmy między innymi Wyspę Młyńską, przeszliśmy magicznymi schodami, byliśmy na starówce, odwiedziliśmy „most zakochanych”. Po 1.5 h spacerze zrobiliśmy sobie przerwę na obiad. Korzystając z rekomendacji przewodnika rozeszliśmy do wybranych knajp.

Ostatnim punktem wycieczki było odwiedzenie Muzeum Mydła i Historii Brudu. W tym miejscu wyruszyliśmy w podróż w czasie i poznaliśmy początki historii mydła. Sposoby na radzenie sobie bez niego. Mogliśmy poznać jak ewaluowało podejście do brudu. Sentyment wzbudził wśród wycieczkowiczów czas PRL i liczne eksponaty z nim związane, takie jak pralka „Frania”, która miała liczne zastosowania. Wśród nich te do którego była stworzona czyli pranie. Nasza podróż zakończyła się w czasach współczesnych. Wszyscy zgodnie przyznali, że z tym mydłem to jakoś łatwiej w życiu :)

Po opuszczeniu muzeum wybraliśmy się w kierunku opery, gdzie czekał na nas autokar. Po 3,5 h godzinach jazdy byliśmy z powrotem w Grodzisku. Wszystkim obecnym dziękujemy za mile spędzony czas i zapraszamy na kolejne wycieczki. Już 13 listopada udamy się na wycieczkę do browaru w Warce.