Kochasz Polskę? Nie śmieć – grodziska kampania ekologiczna

« Wróć do listy aktualności
czwartek, 28 styczeń 2016

To hasło kampanii ekologicznej realizowanej przez Urząd Miejski w Grodzisku Mazowieckim. Głównym celem podejmowanych działań jest promocja czystej i uporządkowanej przestrzeni wspólnej. Organizatorzy odważnym spotem, odwołującym się do patriotyzmu lokalnego, chcą wywołać dyskusję i zmobilizować do działania.

– W ten sposób chcemy przypomnieć mieszkańcom, że wszyscy jesteśmy odpowiedzialni za wygląd naszej małej ojczyzny i całego kraju. Gmina Grodzisk Mazowiecki charakteryzuje się dużymi walorami przyrodniczymi, dlatego staramy się zachęcić wszystkich do większej dbałości o estetykę. Chodzi o zwrócenie uwagi na m.in. ogrodzenie posesji, elewację budynków, sprzątanie chodnika, koszenie trawnika i wieszanie reklam. Warto dodać, że w grudniu 2015 r. udało nam się uzyskać dofinansowanie na realizację billboardów promujących kampanię „Kochasz Polskę? Nie śmieć” z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej – mówi Tomasz Krupski, wiceburmistrz Grodziska Mazowieckiego.

Kampania wystartowała na początku kwietnia 2015 r., kiedy ogłoszono konkurs na scenariusz filmowy zwracający uwagę na konieczność dbania o środowisko naturalne. W maju spośród kilkudziesięciu prac uczestników – uczniów grodziskich szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych, jako zwycięską, wybrano autorską koncepcję Emilii Łukawskiej, uczennicy 3 klasy LO o profilu biologiczno-chemicznym w Zespole Szkół nr 1.

– Bardzo chciałam stworzyć coś, co nie będzie tylko kolejnym, zwykłym filmikiem, mówiącym o tym, żeby dbać o środowisko, ale coś, co ma wywołać silne emocje i skłonić do refleksji. Sięgnęłam do Katechizmu Młodego Polaka i zestawiłam go z oszpecającą naturalny krajobraz stertą śmieci. Samo to, że gmina umożliwiła nam, młodym ludziom, zaangażować się w tę kampanię, bardzo cieszy. Świadomość, że mój scenariusz został zauważony i doceniony, napawa mnie dumą – mówi Emilia Łukawska, mieszkanka Kłudzienka.

Po modyfikacjach scenariusza przez jury konkursu, w grudniu 2015 r. upowszechniono ostateczną wersję spotu zrealizowaną przez studio Awangarda. Spot ten jest obecnie dostępny w internecie na oficjalnym kanale YouTube gminy i wyświetlany przed każdym seansem filmowym w grodziskim kinie. Zasięg odbiorców kampanii zwiększa osiem billboardów, wprost nawiązujących do ostatniego kadru spotu, które rozlokowane są w różnych częściach gminy.

W poniedziałek, 25 stycznia, na Facebooku rozpoczęliśmy akcję „Gdzie to jest?” polegającą na tym, że internauci na podstawie udostępnionych zdjęć, zgadują lokalizację billboardów. Na fanpage’u zabawa potrwa tydzień.

Więcej informacji można znaleźć  na https://www.facebook.com/grodziskmazowiecki?_rdr=p oraz http://www.grodzisk.pl/

Dodaj komentarz

#
#
#

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2007 - 2013