Wycieczka do Tarnowskich Gór, Mirowa i Bobolic

« Wróć do listy aktualności
poniedziałek, 27 maj 2019

W ubiegłą sobotę wraz z mieszkańcami Grodziska wybraliśmy się na wycieczkę do Tarnowskich Gór. Plan wycieczki był dość napięty, a to dlatego, że chcieliśmy zobaczyć jak najwięcej się da. Wyjechaliśmy wczesnym rankiem i przed południem byliśmy w okolicach zamku w Mirowie, gdzie czekała na nas Pani Przewodnik. Przy Zamku Pani w bardzo barwny
i ciekawy sposób opowiedziała nam o historii budowli. Następnie czerwonym szlakiem udaliśmy się w kierunku kolejnego zamku oddalonego niecałe 2 km. Trasa była bardzo malownicza, a że wiodła grzbietami wzniesień można było podziwiać piękne okolice. Po godzinnym spacerku doszliśmy do zamku w Bobolicach. Zamek ten diametralnie się różnił od tego
w Mirowie, a to za sprawą tego, że został odbudowany i można go było zwiedzać w środku. Oczywiście z tej okazji musieliśmy skorzystać i po kilkudziesięciu minutach opuściliśmy go udając się do autokaru.

Po godzinnej podróży dotarliśmy do Zabytkowej Kopalni Srebra w Tarnowskich Górach, obiekt ten jest o tyle ciekawy, że jako jeden z piętnastu w naszym kraju został wpisany na listę światowego dziedzictwa UNESCO. Na miejscu czekali na nas uśmiechnięci przewodnicy, którzy podzieli nas na 2 grupy. Po krótkim filmiku ukazującym nam historię kopalni, zjechaliśmy 40 metrów pod ziemię i szliśmy wytyczonym szlakiem, odkrywając to miejsce i legendy z nim związane. Najwięcej emocji wzbudził rejs trasą wodną o długości 270 metrów. Następnie szybami z XVIIIi XIX wieku udaliśmy się do windy, którą wyjechaliśmy na powierzchnię. Ostatnim punktem naszej wycieczki był skansen maszyn parowych znajdujący się na terenie kopalni. Pełni wrażeń, ale trochę zmęczeni udaliśmy się w drogę powrotną do Grodziska gdzie dotarliśmy o 20:30.

Dziękujemy wszystkim za udaną wycieczkę i sprawne przemieszczanie się z punktu do punktu. Dzięki waszej elastyczności udało się zrealizować program wycieczki w 100%.